Černý...

sobota 26. listopadu 2016

...pátek.

zdroj: Pinterest
Nevím jak na vás, ale na mne letos "Black Friday" útočí úplně ze všech stran. Z televizních reklam, z rádia, z plakátů, dokonce i malé krámky na náměstí mají svůj Černý pátek. Kde se tu vůbec vzal? Mně jako první evokuje termín Black Friday krach na newyorské burze. K tomu totiž došlo 24. října 1929, což byl čtvrtek. Proto se tomu dni ve Spojených státech říká černé úterý a v Evropě pátek (hned je v tom více jasno, ne?).

Ovšem Black Friday, který na nás vyřvává zelený mimozemšťan z reklamy na tablety s krachem na burze nesouvisí. V Kanadě a USA tak říkají víkendu, který následuje po Dnu díkůvzdání a kterým vlastně startuje celá upocená nákupní horečka (velké obchody tu většinou otevírají už o půlnoci, aby mohli slev-chtiví zákazníci rozbít pár regálů a ušlapat několik prodavačů).

Přátelé, jděte mi s tím černým pátkem k šípku. Pro mě začíná advent, a ten v mých očích zhmotňuje všechno to, co Černý pátek (jakožto svátek konzumerismu) popírá.

Já zapaluji první svíčku, trochu zpomaluji (mrk mrk) a zdvihám vztyčený prostředníček všem zeleným mužíkům z reklamy.

Jdu si dát Černý kafe.

15 komentářů :

  1. Tome - máte pravdu. Ve všem. Nám doma taky začíná advent !
    Zdravím všechny :)
    Katka z Km

    OdpovědětVymazat
  2. Vidím zeleného skřeta a přepínám.Ať žije advent.Zdravím všechny na kopečku.Dáša

    OdpovědětVymazat
  3. Moje řeč, Tome.
    Agresivní reklamu ignorovat!
    Přeji brzké uzdravení vaší ženě.
    ( Zajímavé: u ní na blogu neumím napsat nic, žádný komentář, ač se občas snažím. Ještě, že vás ,,mám,,...)- mám oba vaše blogy ráda...
    Jiřina
    trvalkadahlia.blog.cz

    OdpovědětVymazat
  4. Rok od roku jsou reklamy otravnější, protivnější, vlezlejší... a Black Friday mě absolutně minolo :D, hlavně se nenechat vytočit.
    Julie

    OdpovědětVymazat
  5. Presne,trefne,muzu zdvihnout prostrednicek s Vami?!My máme advent a do obchodu už půjdu maximálně pro rohliky!Klidne i bez slevy!Lenka,Vysocina

    OdpovědětVymazat
  6. Tleskám ze všech sil. Také chci mít Advent a ne agresívní a vlezlé pobídky k nakupování. Srdečně zdravím na Kopeček. Majka

    OdpovědětVymazat
  7. nejen ten "černý pátek"-proboha ony nám na to nestačí dopravní či jiné nehody?!!ale neustálé nápisy v angličtině-to se nenajde výrobce,který by napsal"hezké vánoce?!

    OdpovědětVymazat
  8. Tomáši, mluvíte mi z duše ... takže přeju k vám domů klidný .. ničím nerušený advent ..
    Zdraví Jarka

    OdpovědětVymazat
  9. Tome,moc hezky napsane.Jsem na vaši vlně.
    Krasny advend,Moničce brzke uzdraveni.
    Atka

    OdpovědětVymazat
  10. Dobre a trefne napisane. Tak ako vzdy, s rozumom. Pekny advent. Katka

    OdpovědětVymazat
  11. Zdravím,ignorovat,ignorovat!Mně advent nikdo nezkazí,ani ten zelený skřet...Jen bych si přála aby naše vánoce byly "naše"a né samé "Merry Christmas".Pohodový advent všem.Šárka

    OdpovědětVymazat
  12. Ani nevím, čeho jsme ušetřeni, když jsme před pár lety vystěhovali tv z domu.
    Krásný a klidný a ničím nerušený advent. A Monče brzké uzdravení a tobě hodně síly nejen na zastupování Monči.
    Bohunka

    OdpovědětVymazat
  13. Souhlasím s Vámi. Ten neustálý celoroční tlak na lidi, aby utráceli peníze za věci, které nepotřebují vrcholí předvánočním šílenstvím. Jenže Vánoce nejsou o dárcích. Vánoce jsou o tom být spolu, Vánoce jsou svátky klidu. Přála bych všem, aby to pochopili. Mějte se krásně :)

    OdpovědětVymazat
  14. Vtip, elegance, absolutní pravda! Pane, Vás je třeba naklonovat! :-))
    Mějte se moc pěkně, Tomáši, všichni...
    Jana

    OdpovědětVymazat
  15. Ahoj Tome, jsem rada, ze jsme se pred skolou potkali nazivo :). Posledni tvoje tri posty jsou uplne trefa do cernyho - mluvis a kreslis mi z duse.

    OdpovědětVymazat