TEST: Lowe Alpine Cholatse 65:75

úterý 20. června 2017

Přišel čas na pošimrání chuťových buněk outdooristů, tuláků, vandráků i jiných milovníků všech těch skrytých kapsiček, vychytaných popruhů a nepromokavých materiálů. Přišel totiž čas hodnocení batohu Cholatse od výrobce Lowe Apline.

Pohodlně se usaďte a já začnu hezky od Adama...


Krosnu, kterou tahám rok co rok na různé vandry a výlety, jsem si koupil výhodně v obchodním domě zhruba před patnácti lety. Byl to batoh značky Husky a sloužil opravdu dobře a věrně a já ho mám dodnes rád. Člověk se ale nesmí příliš topit v nostalgii. Jedině tak totiž mohu přiznat, že mi tlačil do beder, potil jsem se pod ním jako prase a vyndavat cokoliv z hlavní komory byl takový opruz, že jsem kolikrát raději chodil v mokrých ponožkách a o hladu, než abych musel ty suché fusekle a chleba hledat v báglu.

Uzrál tedy čas a já začal pročítat outdoorová fóra, recenze, civět na video testy na YouTube - jinými slovy jsem začal vybírat svůj nový batoh značky ideál...

Nebudu příliš rozvláčný, jen zmíním, že jsem se při výběru (dle rad zkušených) omezil na značky OSPREY, DEUTER a LOWE ALPINE.
Dalším kritériem výběru byla samozřejmě cena, která se měla držet někde v mezích 4000 Kč a velikost kolem 60-70 litrů
Prvním kolem tendru prošli tito tři kandidáti:

Žádný Deuter se do výběru nevešel cenově...

Pak už stačilo jen pátrat po vlastnostech zádového systému, předním vstupu do hlavní komory, skladnosti a hmotnosti a voila! Cholatse se najednou jevil jako jasná volba (nemluvě o slevě, kterou zrovinka mají na mém oblíbeném éšopu www.affekt.cz.

A jak jsem s báglem spokojen? Jen si to poslechněte:

Do batohu jsem se v pohodě sbalil se vším, co běžně tahám - tedy spacák, karimatka (tu jsem připnul zvenku na batoh - ještě se o tom zmíním níže), stan (chodíme s dětmi, jinak bych takovou věc nikdy nebalil), vařič, lékárnička, oblečení, jídlo na dva dny, vodu, PETku na pivo, nezbytné drobnosti jako nůž, příbor, hrnek, provaz a samozřejmě peněženka, doklady, telefon a toaletní papír. Nevyužil jsem ani celou kapacitu batohu, který se dá v případě potřeby z 65 litrů nafouknout ještě o dalších 10 (zvednutím vrchlíku).
Přestože se jedná o batoh spíše nižší cenové kategorie, myslím, že americký výrobce odvedl opravdu poctivou práci a nezapomněl na žádnou vychytávku. Posuďte sami:

Zádový systém je precizně propracovaný, příjemný a mně osobně perfektně sedí. Od přírody se dost potím (zlý jazyk by řekl, že jako čuně) a proto jsou pro mne dobře odvětraná záda priorita číslo jedna. Tady není co vytknout. Výšková nastavitelnost je samozřejmostí.

Batoh má dvě hlavní komory, přičemž ta spodní (má mimochodem velkorysé rozměry), která má vlastní vstup, je primárně určena k uložení spacího pytle. Dá se ale samozřejmě využít i jinak. Přepážka oddělující obě komory je navíc odstranitelná, takže je batoh značně variabilní.



Do hlavní komory se dá dostat buďto klasicky horem, přes vrchlík, nebo zepředu díky čelnímu vstupu. Pod spodní komorou se nalézá kapsička s integrovanou pláštěnkou.


Léta nezastavíš a bolavým kloubům neporučíš... a tak jsem asi před dvěma roky začal na vandry tahat trekové hole, které mi pomáhají odlehčit kolenům. Na batohu jsou na bocích připravené úchyty, kam člověk hole rychle a snadno připne.



Velkou výhodou je možnost vložit kamsi do prostoru mezi zádový systém a hlavní komoru vodní vak. Batoh je pak lépe vyvážený a voda nezabírá místo jiným věcem. Třeba pivu.


Na první pohled chybí batohu popruhy, které by umožňovaly připnutí karimatky či bundy. Zdání ale klame. Batoh má dostatek skrytých ok, kterými lze protáhnout popruh (gumičku, provázek) a připnout si na batoh... no... třeba.. já teď nevim... cokoliv.



Já je využil k připnutí karimatky. Jsem na to zvyklý ze svého minulého batohu a jak známo, starého psa novým kouskům prostě nenaučíš...


Vychytanému batohu chybí snad už jen mazel na cestu, aby vám v modravých dálavách nebylo smutno. Doporučuji plyšového medvěda nebo manželku.


Deset óček může mít jen pánbůh. Tenhle batoh jich ale u mě má rovných devět! 



Snad jsem vás namlsal. Mrkněte do Affektu a vyrazte ven, je tam krásně!

P.S.: Affekt právě pořádá lákavou turisticko-fotografickou soutěž, do které se můžete zapojit. Ceny jsou zajímavé!

2 komentáře :

  1. Tome, jste rozený recenzent. Má to šťávu, není to na dlouhé lokte a přitom recenze obsahuje všechny důležité informace, které výběr nové krosny ulehčí, to vše doplněno bohatou obrazovou dokumentací. Ať slouží mnoho let! Vandrům zdar :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Vzhůru za dobrodružstvím :-) :-)

    https://www.youtube.com/watch?v=cOF2LIAp9bw

    Žaneta

    OdpovědětVymazat