TEST: Ontario Rat-1

pondělí 5. června 2017


Aneb "každý muž má mít nůž"!
Dnes nebude žádná vtipná historka, ani odlehčená glosa. Dneska bude recenze... A to pěkně ostrá!

Mám rád takzvané EDC nože (neboli nože na každodenní nošení). Ať už mám na sobě rifle, šortky, nebo nějaké trochu slušnější kalhoty (nestává se často), vždycky ho v kapse nosím. Už roky.

Asi si umíte představit moje nadšení, když jsem si konečně po letech udělal radost a objednal legendu mezi otevíracími noži - americký RAT 1 od firmy Ontario, familiérně zvaný "krysa"...


Ostří, které drží (na internetu člověk vídá leccos, já například viděl Rusa, který s tímto nožem otevíral konzervy a krájel plech - inu, Rusko...), ergonomická rukojeť, která prostě a jednoduše padne do dlaně jako ulitá, precizní zpracování, nikde žádná vůle, všechno do sebe zapadá, jak má, perfektní materiály (ocel AUS-8, zasvěcení budou vědět)...

... no prostě láska na první pohled!



Sháníte-li vhodný dárek pro opravdového muže, s krysou jistojistě faux pas neuděláte.

Pár mých postřehů z používání: rukojeť je trochu větší, než bývá u EDC nožů zvykem, ale díky tomu se s ním bezvadně manipuluje. S hmotností 140g je dokonce ještě o 15g lehčí, než můj předešlý neznačkový nůž se stejnou délkou čepele (necelých 9 cm).
Klips na připnutí v kapce (či na opaskek) se dá namontovat z jakékoliv strany nože (celkem 4 polohy), takže nikomu nepřekáží, ať už je dotyčný zvyklý na cokoliv. S trochou cviku se nůž hravě otevře jednou rukou.
Pojistka, která drží čepel v otevřené poloze, přesně zapadá (s uchu lahodícím cvaknutím) a drží opravdu pevně, takže se člověk nemusí bát, že by mu superostré ostří při manipulaci nějak ublížilo...

.... a nejlepší postřeh na závěr - grilovanou kýtu ukrajuje skutečně skvěle (rychle a nepozorovaně)!



Hodnocení: 9 óček z 10 možných!


+ použité materiály i zpracování
+ ergonomie
+ přemístitelný klips
- možná trochu větší rukojeť (otázka vkusu a potřeb)


P.S.: Z obchodu HQH už jsem kdysi recenzoval jejich funkční triko. Nabídka obchodu je opravdu 
pestrá a zajímavá, tak jukněte...


4 komentáře :

  1. Tome, pro mě vynikající článek! Skvělá informace, na obchod jsem koukla - moc se mi líbí tento: http://shop.hqh.cz/zaviraci-nuz-blackhawk-mod-sfk-limitted-edition-folder-3457. Plánujeme ale letos studnu, takže tento nůž nebude :-) :-) :-)
    Teď vážně: K letošním kulatinám mám od manžela slíbený nůž - na procházky do lesa. Takže na nějaké to uřezání větve, ale hlavně na sebeobranu. Láká mě automatický nůž (právě kvůli té sebeobraně). Jaký je tvůj názor na nůž automat? Díky předem , Ivana.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Ivano, to jsem rád ;)
      Studna je přednější, to dá rozum :)
      Já s automaty žádnou zkušenost nemám,ale přiznám se, že bych do něj osobně nešel. Nůž vnímám jako věrného pomocníka do nepohody, který je vždy po ruce, ale ne jako zbraň. Nelákají mě proto ani automaty, dokonce ani obyčejné otvíráky, které mají trochu agresivnější vzhled. Tím Tě nechci nijak zrazovat, jen ses ptala na můj pohled.
      Krasné dny s nožem i bez ;)
      T.

      Vymazat
  2. Tome,mám doma dva fanatiky do nožů,syn se bez něj nehne , ani Ivo si ho nemůže vynachválit,takže vím o čem je řeč.A oni mají pocit,že jich mají pořád málo.Ale každý máme nějakou úchylku,že ano ? .Zdravím a těšíme se na srpen,Dáša

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo, kdo si hraje, nezlobí ;)
      Také se moc těšíme ;)
      Hezké dny!
      T.

      Vymazat